Lugnet är tillbaka… det blev en HTC sensation!

Efter ett par dagars förvirring så gick jag in på lokala Telia-butiken och klämmde lite på Samsung Galaxy S 2 i tron om att jag skulle köpa min första Samsung-lur. Plötsligt så sa dock säljaren att han fått in nya HTC Sensation och jag fick klämma på ett demo-ex.
Madde (min fru) hjälpte till och beslutet för den senare fattades ganska snabbt.

Så nu blev det min 5:e HTC på raken men den första med fabriksinstallerat Android!

Lite spännande blir det även om jag installerat Android på två av mina äldre lurar.
Dock hoppas jag på att dubbel-kärnan i denna ger bättre prestanda.

Kan konstatera att HTC Sense 3.0, kameran och mycket annat kändes rätt direkt vid första testen 🙂

En tanke på “Lugnet är tillbaka… det blev en HTC sensation!”

  1. Precis som jag trodde så saknar jag verkligen den fysiska tangentbordet ibland och det virtuella är trots den ganska stora skärmen inte alls så bra som jag vill ha det.

    Batteritiden är också en klar brist men det tycks vara det man får betala med när man vill ha prestanda och dubbelkärniga processorer.

    För prestandamässigt finns det absolut inget att klaga på.

    Mottagning och sådant som jag brukar ha strul med är lika bra eller dålig som de andra telefonerna jag testat senaste tiden.

Lämna en kommentar