Glömde bort en sak… den här om twitter

Jag har under åren tyckt att plattformen Twitter skapat utrymme för informationsspridning på ett mycket positivt sätt även om även det även där förekommit många ”bubblor” där man primärt bara ser det man vill se.

Utvecklingen för plattformen har dock varit konstant negativ under en ganska lång period och det beror nog inte så mycket på att ägaren nu är Elon Musk utan mer på hur plattformen används och av vilka. Den lilla blå pippin är helt enkelt misshandlad från både brukare och ägare.

Debattnivån på plattformen är så låg att man lätt blir skrämd och även de mest lugna människorna triggas till att bli smått rabiata. Det enda sättet normalt är att ha sin profil väldigt fokuserad på något särskilt område som inte inkluderar politik och samhällsdebatt.

Så därför har jag helt sonika beslutat mig för att behålla min tbastropix-twitter där jag är helt fokuserad på astrofotografering och kanske lite relaterade vetenskapsartiklar men rör inte i andra saker med tång. Det verkar fungera bra än så länge.

Min allmänna twitterprofil har jag dock valt att döda helt.
Känns lite konstigt och nedstämt att efter så många år lägga ned men jag såg inget annat alternativ än det som Homer Simpson lärt oss..

Lämna en kommentar